.
continuous-integration/drone/push Build is passing Details

master
Céleste BARBOSA 11 months ago
parent 527f7003a0
commit bbce729a47

@ -28,30 +28,28 @@ namespace UnitTesting
{
ReglesClassiques regles = new ReglesClassiques();
Assert.Throws<PartieNonCommenceeException>(() => regles.PasserLaMain());
Type type = typeof(ReglesClassiques);
FieldInfo? fieldInfo = type.GetField("joueurCourant", BindingFlags.NonPublic | BindingFlags.Instance);
Assert.NotNull(fieldInfo);
int? joueurCourant = (int?)fieldInfo.GetValue(regles);
Assert.Null(joueurCourant);
}
[Fact]
public void TestPasserLaMain()
{
ReglesClassiques regles = new ReglesClassiques();
regles.AjouterJoueur("céleste");
regles.AjouterJoueur("pauline");
regles.CommencerLaPartie();
Type type = typeof(ReglesClassiques);
FieldInfo? fieldInfo = type.GetField("joueurCourant", BindingFlags.NonPublic | BindingFlags.Instance);
Assert.NotNull(fieldInfo);
regles.AjouterJoueur("céleste");
regles.AjouterJoueur("pauline");
Assert.Throws<PartieNonCommenceeException>(() => regles.PasserLaMain());
int? joueurCourantPasDemarree = (int?)fieldInfo.GetValue(regles);
Assert.Null(joueurCourantPasDemarree);
regles.CommencerLaPartie();
int? joueurCourantAvant = (int?) fieldInfo.GetValue(regles);
Assert.NotNull(joueurCourantAvant);
Assert.Equal(0, joueurCourantAvant);

Loading…
Cancel
Save