You can not select more than 25 topics Topics must start with a letter or number, can include dashes ('-') and can be up to 35 characters long.
mastermind/Sources/CoreLibrary/Manageurs/Manageur.cs

112 lines
3.4 KiB

using CoreLibrary.Persistance;
using CoreLibrary.Joueurs;
using CoreLibrary.Regles;
using CoreLibrary.Statistiques;
namespace CoreLibrary.Manageurs
{
public class Manageur
{
private readonly IPersistance persistance;
private readonly List<Joueur> joueurs;
private readonly List<Partie> parties;
public IReadOnlyList<Joueur> Joueurs => joueurs;
public IReadOnlyList<Partie> Parties => parties;
public IReadOnlyList<Partie> PartiesNonTerminees => parties.Where(partie => !partie.Termine).Reverse().ToList();
public Manageur(IPersistance persistance)
{
this.persistance = persistance;
joueurs = persistance.Charger<Joueur>().ToList();
parties = persistance.Charger<Partie>().ToList();
}
private void Sauvegarder()
{
persistance.Enregistrer(joueurs.ToArray());
persistance.Enregistrer(parties.ToArray());
}
public Partie ChargerPartie(Partie partie)
{
parties.Remove(partie);
Partie nouvellePartie = new Partie(partie);
parties.Add(nouvellePartie);
EcouterPartie(nouvellePartie);
return nouvellePartie;
}
public Partie NouvellePartie(IRegles regles)
{
Partie partie = new Partie(regles);
parties.Add(partie);
EcouterPartie(partie);
return partie;
}
private void EcouterPartie(Partie partie)
{
partie.PartieDemanderJoueur += (sender, e) => Sauvegarder();
partie.PartieDebutPartie += (sender, e) => Sauvegarder();
partie.PartieDemanderJoueurJouer += (sender, e) => Sauvegarder();
partie.PartiePasserLaMain += (sender, e) =>
{
DemanderJoueurExistant(e.Joueur)?.IncrementerStatistique(partie.Regles, Statistique.CoupJoue);
Sauvegarder();
};
partie.PartiePartieTerminee += (sender, e) =>
{
if (e.Gagnants.Count == 1)
{
DemanderJoueurExistant(e.Gagnants[0])?.IncrementerStatistique(partie.Regles, Statistique.PartieGagnee);
}
else
{
foreach (string gagnant in e.Gagnants)
DemanderJoueurExistant(gagnant)?.IncrementerStatistique(partie.Regles, Statistique.PartieEgalite);
}
foreach (string perdant in e.Perdants)
{
DemanderJoueurExistant(perdant)?.IncrementerStatistique(partie.Regles, Statistique.PartiePerdue);
}
Sauvegarder();
};
}
private Joueur? DemanderJoueurExistant(string nom)
{
foreach (Joueur joueur in joueurs)
{
if (joueur.Nom == nom)
{
return joueur;
}
}
return null;
}
public Joueur DemanderJoueur(string nom)
{
Joueur? joueur = DemanderJoueurExistant(nom);
if (joueur == null)
{
joueur = new Joueur(nom);
joueurs.Add(joueur);
}
return joueur;
}
}
}