// See https://aka.ms/new-console-template for more information using Models.Events; using Models.Jeux; using Models; using Models.Jeux.Plateau; using System.ComponentModel.DataAnnotations; Display d = new Display(); Joueur joueur1 = new Joueur(); Joueur joueur2 = new Joueur(); Partie partie = new Partie(joueur1, joueur2); partie.Plateau.ShowingBoard += d.AfficherPlateau; partie.Plateau.MovingPawn += d.faireCoup; joueur1.EnterPlayerName += d.EntrerNoms; joueur2.EnterPlayerName += d.EntrerNoms; partie.JoueurCourrant.ShowingPlayerName += d.AfficherNomJoueur; partie.ShowingWinner += d.AfficherGagnant; joueur1.EntrerPlayerName(); joueur2.EntrerPlayerName(); if (partie.JoueurCourrant == null) { partie.JoueurCourrant = joueur1; } joueur1.AfficherPlayerName(); Console.WriteLine(" commence !"); partie.Plateau.AfficherPlateau(); while (partie.Agagner()==0) { partie.Plateau.MovePawn(partie.JoueurCourrant); partie.Plateau.AfficherPlateau(); if (partie.Agagner() == 1 || partie.Agagner()== 2) { partie.AfficherGagnant(); } else { if (partie.JoueurCourrant == joueur1) partie.JoueurCourrant = joueur2; else partie.JoueurCourrant = joueur1; } }