using System; namespace TheGameExtreme.model { public class Fraction { public int Numerateur; public int Denominateur; public Fraction(int numerateur, int denominateur) { Numerateur = numerateur; Denominateur = denominateur; } public bool isMultiple(Fraction fraction) { if (fraction.Numerateur == 1) { if (fraction.Denominateur != 1 && fraction.Denominateur != Denominateur && Denominateur % fraction.Denominateur == 0) { return true; } } else if (fraction.Denominateur == 1) { if (fraction.Numerateur != 1 && fraction.Numerateur != Numerateur && Numerateur % fraction.Numerateur == 0) { return true; } } else if (fraction.Numerateur == Numerateur) { if (fraction.Denominateur != Denominateur && Denominateur % fraction.Denominateur == 0) { return true; } } else if (fraction.Denominateur == Denominateur) { if (fraction.Numerateur != Numerateur && Numerateur % fraction.Numerateur == 0) { return true; } } else { if (Numerateur % fraction.Numerateur == 0) { return true; } if (Denominateur % fraction.Denominateur == 0) { return true; } } return false; } public bool testDiviseurCommun(Fraction fraction) { if (PGCD(Numerateur, fraction.Numerateur) == Numerateur || PGCD(Denominateur, fraction.Denominateur) == Denominateur) { return true; } return false; } private int PGCD(int a, int b) { int temp = a % b; if (temp == 0) return b; return PGCD(b, temp); } public decimal Result() { decimal result = (decimal)Numerateur / (decimal)Denominateur; return result; } override public string ToString() { return Numerateur.ToString() + "/" + Denominateur.ToString(); } } }