Test joueur
continuous-integration/drone/push Build is failing Details

master
Pauline PRADY 11 months ago
parent e9402b247c
commit 5881bfb712

@ -1,6 +1,9 @@
using CoreLibrary.Core;
using CoreLibrary.Evenements;
using CoreLibrary.Exceptions;
using CoreLibrary.Joueurs;
using CoreLibrary.Regles;
using CoreLibrary.Statistiques;
using System.Reflection;
using Xunit;
@ -33,5 +36,135 @@ namespace UnitTesting
Assert.False(joueur.EstConnecte);
}
[Fact]
public void TestQuandJoueurSeConnecter()
{
Joueur joueur1 = new Joueur("Joueur1");
Joueur joueur2 = new Joueur("Joueur2");
bool eventTriggered = false;
JoueurSeConnecterEventArgs? eventArgs = null;
joueur1.JoueurSeConnecter += (sender, e) =>
{
eventTriggered = true;
eventArgs = e;
};
MethodInfo? methodInfo = typeof(Joueur).GetMethod("QuandJoueurSeConnecter", System.Reflection.BindingFlags.NonPublic | System.Reflection.BindingFlags.Instance);
methodInfo?.Invoke(joueur1, new object[] { joueur2 });
Assert.True(eventTriggered);
Assert.NotNull(eventArgs);
Assert.Equal(joueur2, eventArgs?.Joueur);
}
[Fact]
public void TestSeConnecterDeclencheEvenement()
{
Joueur joueur1 = new Joueur("Joueur1");
Joueur joueur2 = new Joueur("Joueur2");
bool eventTriggered = false;
JoueurSeConnecterEventArgs? eventArgs = null;
joueur1.JoueurSeConnecter += (sender, e) =>
{
eventTriggered = true;
eventArgs = e;
};
joueur1.SeConnecter(joueur2);
Assert.True(eventTriggered);
Assert.NotNull(eventArgs);
Assert.Equal(joueur2, eventArgs?.Joueur);
}
[Fact]
public void TestSeConnecterThrowException()
{
Joueur joueur = new Joueur("Joueur");
joueur.SeConnecter(joueur);
Assert.Throws<JoueurDejaConnecteException>(() => joueur.SeConnecter(joueur));
}
[Fact]
public void SeConnecter_MetAJourEstConnecte()
{
Joueur joueur = new Joueur("Joueur");
joueur.SeConnecter(joueur);
Assert.True(joueur.EstConnecte);
}
[Fact]
public void TestToStringValide()
{
Joueur joueur = new Joueur("Joueur");
string result = joueur.ToString();
Assert.Equal("Joueur1", result);
}
[Fact]
public void TestToStringVide()
{
Joueur joueur = new Joueur();
string result = joueur.ToString();
Assert.Equal("", result);
}
[Fact]
public void TestStatistiqueNonDefinie()
{
Joueur joueur = new Joueur("Joueur");
ReglesClassiques regles = new ReglesClassiques();
Statistique statistique = new Statistique();
int result = joueur.Statistique(regles, statistique);
Assert.Equal(0, result);
}
[Fact]
public void TestStatistiqueDefinie()
{
Joueur joueur = new Joueur("Joueur");
ReglesClassiques regles = new ReglesClassiques();
Statistique statistique = new Statistique();
joueur.IncrementerStatistique(regles, statistique);
int result = joueur.Statistique(regles, statistique);
Assert.Equal(1, result);
}
[Fact]
public void TestIncrementerStatistiqueUn()
{
Joueur joueur = new Joueur("Joueur");
ReglesClassiques regles = new ReglesClassiques();
Statistique statistique = new Statistique();
joueur.IncrementerStatistique(regles, statistique);
int result = joueur.Statistique(regles, statistique);
Assert.Equal(1, result);
}
[Fact]
public void TestIncrementerStatistiqueDeux()
{
Joueur joueur = new Joueur("Joueur");
ReglesClassiques regles = new ReglesClassiques();
Statistique statistique = new Statistique();
joueur.IncrementerStatistique(regles, statistique);
joueur.IncrementerStatistique(regles, statistique);
int result = joueur.Statistique(regles, statistique);
Assert.Equal(2, result);
}
}
}

Loading…
Cancel
Save