Merge pull request 'Corriger #35' (#36) from Bug002 into master
continuous-integration/drone/push Build is passing Details

Reviewed-on: #36
pull/39/head
Victor Perez NGOUNOU 3 years ago
commit 85e26833ee

@ -37,15 +37,20 @@ namespace BowlingLib.Model
get { return id; }
}
private int numero;
public Equipe(string nom)
{
this.nom = nom;
}
public List<Joueur> AjouterJoueurs(params Joueur[] joueurs)
public Equipe(string nom, long id, List<Joueur> joueurs, int numero)
{
this.id = id;
Joueurs = joueurs;
Nom = nom;
}
public List<Joueur> AjouterJoueurs(params Joueur[] joueurs)
{
List<Joueur> result = new();
foreach (var a in joueurs)

@ -123,6 +123,28 @@ namespace BowlingLib.Model
this.IsFinished = false;
this.IsStrike = false;
this.IsSpare = false;
this.QuillesTombees = 0;
}
public Frame(int numero, long id, int quillesRestantes, int quillesTombees, bool isStrike, bool isSpare, bool isPark, bool isFinished, Lancer lancer1, Lancer lancer2, Lancer lancer3) : this(numero)
{
this.id = id;
QuillesRestantes = quillesRestantes;
this.quillesRestantes = quillesRestantes;
QuillesTombees = quillesTombees;
this.quillesTombees = quillesTombees;
IsStrike = isStrike;
this.isStrike = isStrike;
IsSpare = isSpare;
this.isPark = isPark;
IsFinished = isFinished;
this.isFinished = isFinished;
Lancer1 = lancer1;
this.lancer1 = lancer1;
Lancer2 = lancer2;
this.lancer2 = lancer2;
Lancer3 = lancer3;
this.lancer3 = lancer3;
}
/// <summary>

@ -20,6 +20,11 @@ namespace BowlingLib.Model
this.Pseudo = pseudo;
}
public Joueur(string pseudo, long id) : this(pseudo)
{
this.id = id;
}
public string Pseudo
{
get { return pseudo; }

@ -9,12 +9,12 @@ namespace BowlingLib.Model
{
public class Partie
{
//public ReadOnlyCollection<Frame> Frames;
public ReadOnlyCollection<Frame> Frames { get; }
public Joueur Joueur { get; private set; }
private readonly long id;
public long Id => id;
public List<Frame> Frames;
private readonly List<Frame> frames=new();
/// <summary>
/// Constructeur
@ -23,7 +23,13 @@ namespace BowlingLib.Model
public Partie(Joueur joueur)
{
this.Joueur = joueur;
Frames = new List<Frame>();
Frames = new ReadOnlyCollection<Frame>(frames);
}
public Partie(Joueur joueur, long id, List<Frame> frames) : this(joueur)
{
this.id = id;
this.frames = frames;
}
/// <summary>
@ -32,7 +38,7 @@ namespace BowlingLib.Model
/// <param name="frame"></param>
public void AddFrame(Frame frame)
{
Frames.Add(frame);
frames.Add(frame);
}

Loading…
Cancel
Save